Bli med på grønn sykkeltur i juni, og på vei til grønn skifte med framtidsrettet sykkelpolitikk i september!

Vi har nettopp oppdatert vår GROWING UP turkatalog 2021 på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer/. Der finner du info om våre tur- og smittevernregler, og turbeskrivelsen til fire fine og svært grønne sykkelturer som vi inviterer til i juni måned:

05.06.2021 Sykkeltur til Årnestangen – med politikere på verdens sykkeldag
12.06.2021 Sykkeltur langs 163 til Oslo
19.06.2021 Sykkeltur til Myrdammen
26.06.2021 Grønn sykkeltur langs Alnaelva og Svartdalen med snarvei i Oslo

Om du vil bli med, send mail til lillestrom@syklistene.no så fort som mulig! Grunnet smittevernregler er antall plasser begrenset og det er obligatorisk påmelding pr mail. Som du kan se av oversikten i turkatalogen vår så har vi også planer om fine turer i august og resten av året. Men turene ovenfor er de siste før sommerferien – og «mye grønnere blir det ikke»!

Flere av disse grønne turer i juni har vi arrangert tidligere, men turen til Årnestangen førstkommende lørdag er ny i år – og på mange måter litt spesiell: For det første markerer vi med denne turen verdens sykkeldag 2021. For det andre har vi med oss noen spennende gjester! Vi har nemlig invitert alle lokale partier fra Lillestrøm kommune og politisk rådgiver fra sekretariatet i SLF med oss på tur til Årnestangen! Bakgrunnen er selvfølgelig at det går mot Stortingsvalget i september! Det blir altså god tid på veien til og ute på Årnestangen for å dele tanker, stille kritiske spørsmål og komme med konkret innspill til våre politikere, om både lokal og nasjonal sykkelpolitikk!

PS: Se også vår tidligere rapport om lokal sykkelpolitikk her. På vår nettside finner du også brevet som vi sendte ved slutten av mai til alle de lokale partiene i Lillestrøm kommune med to spørsmål om lokal og nasjonal sykkelpolitikk! Partienes svar vil bli presentert i ny rapport etter sommerferien – for å hjelpe deg som lokal syklist fra Lillestrøm og omegn til å ta et godt veivalg i september…