Vi viser veien - bli med oss på pilegrimstur på Øvre Romerike!

Styret til SLF Lillestrøm og omegn skal på studietur til Øvre Romerike ved slutten av august 2022. Vi har da særlig fokus på nasjonal sykkelrute nr 7 (pilegrimsruta) som går gjennom regionen vår, helt fram til Trondheim. Studieturen er i utgangspunktet forbeholdt styremedlemmer i lokallaget vårt. Men som i tidligere år arrangerer vi også i 2022 offentlige sykkelturer i forbindelse med studieturen vår.

Vi inviterer herved våre egne medlemmer bosatt i Lillestrøm eller Rælingen kommune, SLF medlemmer fra Øvre Romerike og andre interesserte syklister til å bli med på to sykkelturer langs nasjonal sykkelrute 7:

• fredag, 26.08.22 fra kl 09.00: tur fra Lillestrøm via Kløfta til Jessheim (jf turbeskrivelsen)
  • lørdag, 27.08.22 fra kl 11.00: tur fra Eidsvoll til Minnesund (jf turbeskrivelsen)

Vi er så heldige at sykkelplanleggeren fra Lillestrøm kommune  er med oss på turen til Jessheim. Denne dagen har du altså gode muligheter til å snakke med kommunens fremste ekspert om sykkelsaker som du er opptatt av, både underveis og når vi tar en pause på kafé ved Kløfta stasjon.

Om du vil bli med oss på pilegrimstur, send mail til lillestrom@syklistene.no, innen 24.08.22!
Ta også gjerne kontakt om du har spørsmål, forslag eller egne erfaringer rundt tematikken! For mer info sjekk gjerne våre turregler mm på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer/!

PS: Når vi skal på pilegrimstur så passer det å sitere Bibelen: Where there is no vision, people perish!  Syklistenes landsforening har jobbet i 75 år for bedre sykkelforhold i Norge og har som visjon at sykling skal i størst mulig grad være attraktivt, trygt og effektivt transportvalg for alle aldersgrupper, alle funksjonsnivåer og alle bruksområder. Vårt lokallag SLF Lillestrøm og omegn jobber målrettet for økt sykkelandel og ikke minst økt sykkelglede i regionen vår. Vi vil gjerne dele noe av vår sykkelglede med SLF medlemmer fra Øvre Romerike. Hvem vet, kanskje vi får til og med inspirert til oppstart av et eget lokallag på Øvre Romerike?