Alvøen
Fakta om Syklistenes Landsforening i Bergen og omegn

Stiftet: 08.10.1980

Antall medlemmer som sogner til laget: om lag 650

Styret: Leder Bjørn Mowinckel-Nilsen, Hans Peter Andersen, Arild Wilhelm Jensen, Kyrre Sørensen, Anja Otterstrøm, Bård Aase

Viktige saker: Fremme sykling og tilrettelegging

Aktuell: Årets høsttur i september

Beste sykkeltips: En tur til Osterøy utenfor Bergen – en skjult perle for alle typer sykling

Arrangør: Syklistenes Landsforening Bergen og omegn.

Dato: Søndag 11. juni 2023

Start: Kl. 11:00 fra Ado ved Store Lungegårdsvann i Bergen.

Syklistenes Landsforening Bergen og omegn arrangerer en sykkeltur til Alvøen, søndag 11. juni.

Oppmøte ved Ado v/ Store Lungegårdsvann i Bergen kl. 11:00.

Vi sykler til Alvøen via Laksevåg og Loddefjord og stopper i Alvøen der vi går av sykkelen og kan se på den gamle bebyggelsen. Retur til AdO via gang/sykkelveg langs Bjørgeveien og gjennom Fylllingsdalestunnelen til Minde. Derfra sykler vi ned til Store Lungegårdsvann hvor vi tar en matbit på Møllendal Fetevare.

Turen er ca. 4 mil og går i kupert terreng. Vi vil sykle på sykkelveier, sykkelfelt, kjørebane og grusveier. Turen passer for alle, også for litt større barn som kan sykle i trafikken og i følge med voksne. Men på eget ansvar.

Det koster ikke noe å være med.

Ta med godt humør, sykkel og møt opp v/ Ado søndag 11. juni kl. 11.00

Turleder: Arild Jensen og Eivind Kvamm-Lichtenfeld