Bli med på tur - og på temakveld om grønne sykkelruter! (Foto: Øyvind Wold)

Har du lyst til å sykle mer, til jobb eller i fritiden, men syns ikke det virker verken hyggelig eller trygt å sykle langs veiene du kjenner godt? Syklistenes Landsforening kartlegger nå for tiden Grønne sykkelruter, et sett med ruter langs viktige pendlerruter og de fineste turområdene i Norges største byer; Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger.

Grønne sykkelruter er ment for alle som vil la bilen stå litt oftere, eller er villige til å ta det litt roligere for å få en bedre sykkelopplevelse til og fra jobb, og for alle som vil oppdage nye sider av byen sin. De grønne rutene passer også for barn, eldre og andre som ikke er komfortable med å sykle langs veldig trafikkerte veier.

På temakvelden vil Børge A. Roum og Øyvind Wold fra sekretariatet i Syklistenes Landsforening informere om prosjektet grønne sykkelruter som er inspirert av grønne cykelstier fra Danmark. Vårt lokallag har i flere år arrangert egne sykkelturer og på mange av våre turer velger vi «grønne sykkelruter». Også i år skal vi sykle langs grønne sykkelruter til og i Oslo, jf vår GREEN HOPE turkatalog 2019 på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer. Der kan du lese mer om alle våre sykkelturer i 2019, våre turregler og sykkelen som trekkes som premie blant deltakere på turene våre og som presenteres på temakvelden.

Bli med på temakvelden – og på tur!