THE BIKES er pr tiden på vinterlager, og gjøres klar til nytt oppdrag snart!

Vintersykling er et satsingsområde i SLF Lillestrøm og omegn og i mer enn ti år har vi regelmessig arrangert vintersykkelkampanjer og sykkelturer for vintersyklister. Også denne vinteren tilbyr vi våre medlemmer og andre lokale syklister igjen en attraktiv vintersykkelpakke, og vi starter tursesongen allerede i januar og februar med egne sykkelturer for nye og mer erfarne vintersyklister!

I februar markerer vi igjen den årlige Winter bike to work day med egen sykkeltur i Lillestrøm, og allerede torsdag, 11.01.24 skal vi på sykkeltur med vintersyklister langs den store byrunden i Lillestrøm. Det er særlig deltakere fra vår pågående vintersykkelkampanje som er invitert, men også andre nye eller mer erfarne vintersyklister kan bli med – både på turen og samlingen etterpå! Vi starter kl 18.00 ved Lillestrøm stasjon (jf turbeskrivelse). Etter turen fra ca kl 19.00 samles vi på Scene 5 i Lillestrøm der vi spanderer varm drikke og inviterer til mer sykkelprat. Der blir det ikke bare god anledning til erfaringsutveksling mellom vintersyklistene, men også mulighet til å komme med ønsker og innspill til resten av vårt årsprogram.

Vi har spennende planer for sykkelåret 2024, blant annet vurderer vi å stille igjen med et eget Bike for (more) trees – sykkellag på styrkeprøven i juni (denne gangen på den korte distansen fra Eidsvoll til Oslo). I mai skal vi trolig ha hovedfokus på sykkelparkeringen – i samarbeid med sykkelvenner fra sekretariatet i Syklistforeningen og BaneNor, og fra april starter vi opp igjen med innsamling av brukte sykler… Allerede i mars er det tid igjen for vårt årsmøte og temakveld, og selvfølgelig skal vi følge opp kommunevalget fra 2023, ved å sjekke hvordan partiene med styringsmakt har planlagt å jobbe for bedre sykkelforhold i regionen vår.

Men vi er åpne for innspill og gode forslag for spennende og innovative sykkelaktiviteter, både fra våre medlemmer og andre engasjerte lokale syklister. Du kan gjerne sende oss dine tanker og forslag pr mail til lillestrom@syklistene.no eller enda bedre: bli med oss på tur. Oversikt over alle våre planlagte turer samt turregler og turkataloger fra tidligere år finner du på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer . Turbeskrivelser med detaljert informasjon legges fortløpende ut på vår Facebookside www.facebook.com/slfloo.