Women first heter det ikke bare på kvinnedagen, men i hele mars 2021 der kvinnelige syklister kan vinne et gavekort!

SLF Lillestrøm og omegn inviterer også i år til egen sykkeltur på kvinnedagen, 8. mars. Vi møtes på mandag, 08.03.21 kl 18.00 ved bysykkelstativ utenfor sykkelhotellet på sentrumsiden av Lillestrøm stasjon. Grunnet koronasituasjonen er det obligatorisk påmelding og antall deltakere er begrenset. Så hvis du ønsker å bli med, send mail til lillestrom@syklistene.no så fort som mulig!

Alle lokale syklister, mann eller kvinne, er velkommen til å bli med på denne korte sykkelturen i Lillestrøm! På turen kan vi blant annet snakke om hvordan vi får flere kvinner opp på sykkel. Undersøkelser viser nemlig at menn sykler mer og lengre enn kvinner. Også i Syklistforeningen er menn i flertallet, både blant medlemmer, på «sykkelstyret» og turene våre. I vårt lokallag har vi for eksempel en kvinneandel på 20% i styret, og på ca 30% blant våre medlemmer og på våre sykkelturer. Dette vil vi gjerne endre, fordi vi ønsker oss mange flere kvinnelige syklister!

Syklistenes Landsforening (SLF) ønsker at stadig flere ser på sykkelen som løsningen i hverdagen sin, og det gjelder selvfølgelig også kvinner. Dette målet jobber vi for å nå blant annet gjennom mange ulike kampanjer og prosjekter, for eksempel våre sykkelkurs for kvinner.

Vårt lokallag feirer tiårsjubileum i år, og vi vil gjerne ha flere kvinnelige syklister med på festen! Vi skal derfor trekke et gavekort på kr 1.000 fra Foss Sport blant alle kvinnelige syklister som deltar på turen 8. mars eller melder seg inn i vårt lokallag* i løpet av mars. Så bli gjerne med på turen og på laget – og med litt flaks vinner du et gavekort!

Mer info om denne og alle våre andre tematiske sykkelturer i løpet av 2021 samt våre tur- og smittevernregler finner du i turkatalogen GROWING UP som ble i dag publisert i oppdatert versjon på vår nettside her.

______________________

* Medlemskap i Syklistenes landsforening tegnes enkelt på denne siden her. Som bosatt i Lillestrøm eller Rælingen kommune blir du da automatisk medlem i vårt lokallag, og om du blir medlem i løpet av mars 2021 er du i tillegg med i trekningen av gavekortet. Så om du melder deg inn i SLF i mars send gjerne kort mail med stikkord “Women first” til lillestrom@syklistene.no slik at du blir med i trekningen. Lykke til!