Vi gleder oss til å vise fram våre flotte "SLF Bike for trees" - trøyer på den lille styrkeprøven juni 2024!

SLF Lillestrøm og omegn deltok juni 2023 med et eget Bike for trees -sykkelteam på styrkeprøven fra Lillehammer til Oslo. Med vår deltakelse på dette sykkelrittet ønsket vi å «øke farten» i det viktige arbeidet som Syklistforeningen (SLF) gjør over hele landet for bedre sykkelforhold og økt sykkelandel. Målet var altså ikke å vinne rittet, men oppmerksomheten for sykkelens betydning på veien til et lavutslippssamfunn. Teamet støttet da også arbeidet til Regnskogfondet ved å samle inn mer enn kr 25.000 ved hjelp av en egen SPLEIS aksjon.

Også i år ønsker vårt lokallag å bli med på Styrkeprøven, denne gangen på den «lille styrkeprøven» fra Eidsvoll til Oslo på lørdag, 15.06.24 (jf www.styrkeproven.no/hovedside/eidsvoll-oslo/). Vi ser foran oss at vi sykler de rundt 60 km fra Eidsvoll til Oslo med en gjennomsnittlig hastighet på 25 til 30 km/h! Som i fjor så ønsker vi å samle rundt 10 syklister i teamet vårt, gjerne like mange menn som kvinner. Tanken er at teamet forbereder seg til styrkeprøven i midten av juni ved hjelp av regelmessige treningsturer fra april, f eks vår populære Sørumsandsrunde. Vi skal også starte ny SPLEIS innsamlingsaksjon til inntekt for Regnskogfondet.

Prosjektet Bike for (more) trees 2024 vil bli hovedtema på vår temakveld som vi skal arrangere i midten av mars, samme kveld som vi inviterer til årsmøte 2024. Mer info og invitasjon til temakveld og årsmøte kommer om kort tid. Rekrutteringsprosessen avsluttes senest 31.03.24, også for å kunne bestille “Bike for trees”-trøyer til nye teammedlemmer. Hvis du har lyst til å bli del av vårt Bike for (more) trees – sykkelteam, eller har spørsmål, send kort mail til lillestrom@syklistene.no!