Se nettseminaret vårt

Gikk du glipp av nettseminaret vårt om enkle grep for økt aktiv transport?

Hvordan kan vi øke den aktive transporten? Den 28. september hadde vi et nettseminar om hvordan kommuner kan tilrettelegge for sykling på en rimelig, rask og enkel måte - for sine innbyggere. Gikk du glipp av det, er det fortsatt mulig å se det på YouTube.

Se nettseminaret vårt på YouTube

Omgivelser som inviterer til gåing og sykling, gir gevinster hos befolkningen. Det fremmer folkehelse, gir økt bærekraft og gode livsmiljøer for barn og voksne. I motsetning til hva mange tror, trenger det verken være dyrt, komplisert eller ta lang tid å få til.

I dette nettseminaret diskuterte vi hvordan det er mulig for politikere og planleggere å få stor effekt med små midler, og det retter seg til deg som jobber med byutvikling og transportplanlegging. Enten det er i en kommune, fylkeskommune eller nasjonal etat, eller om du jobber i et privat selskap, så vil du få noen gode tips om tilrettelegging for gående og syklende. Seminaret er også relevant for deg som er politiker som er opptatt av god byutvikling, bærekraft, klima og folkehelse.

Se nettseminaret her.

INNHOLD

Presentasjon av Syklistenes Landsforenings nye Verktøykasse for økt aktiv transport – 12 enkle grep, v/Emil Rensvala, fagsjef

Panelsamtale med:

• Ingrid Dahl Hovland, vegdirektør, Statens vegvesen
  • Rune Gjøs, mobilitetsdirektør, Bymiljøetaten, Oslo kommune
  • Nina Ambro Knutsen, prosjektleder Bypakke Tønsberg, Vestfold og Telemark fylkeskommune

Moderator: Eline Oftedal, generalsekretær, Syklistenes Landsforening