– Jeg trenger å komme meg mer ut, så jeg bør absolutt kjøpe meg en elsykkel, sier Karianne Amlie Wahlstrøm (t.v.) til TV 2 Hjelper Deg.

Elsykkel er et fabelaktig transportmiddel til og fra jobb. De kan også være flotte redskaper til turer både på veien og i marka.

Jeg trenger å komme meg mer ut, så jeg bør absolutt kjøpe meg en elsykkel

TV 2 Hjelper Deg har fått hjelp av sykkelekspert for Syklistenes Landsforening, Øyvind Aas, til å teste fem elsykler. Aas er også utstyrsredaktør i Fri Flyt og Magasinet Terrengsykkel.

Den billigste sykkelen i testen koster godt under halvparten av de andre fire. Kan den måle seg med de dyrere syklene?

Her kan du lese hvordan Aas og to venninner som også var med på testen, vurderer syklene:
En av elsyklene byr på en overraskelse

Etter testen konkluderer venninnene, Karianne Amlie Wahlstrøm og Sandra Eliassen, med at elsykkel definitivt er noe for dem. De bor begge i Oslo og synes at dette er en super måte å komme seg rundt på.

– Jeg trenger å komme meg mer ut, så jeg bør absolutt kjøpe meg en elsykkel, sier Wahlstrøm til TV 2 Hjelper Deg.

Tester for Syklistenes Landsforening, Øyvind Aas, har deltatt i elsykkeltesten til TV 2 Hjelper Deg. Foto: Ingvild Bruknapp l TV 2 Hjelper deg