Bli med på temakvelden og gjerne også på våre treningsturer i prosjekt Bike for (more) trees 2024

Tradisjonen tro inviterer vårt lokallag også i år til egen temakveld på samme dag der vi arrangerer vårt årsmøte*. I år er det vårt eget prosjekt Bike for (more) trees 2024 som er i fokus på temakvelden fra kl 18.00 på tirsdag, 19.03.24 på Måsan aktivitetsssenter, Kjerulfsgate 38, Lillestrøm (møterom Åttekanten/Kjellermyra).

SLF Lillestrøm og omegn deltok juni 2023 med et eget Bike for trees -sykkelteam på styrkeprøven fra Lillehammer til Oslo. Med vår deltakelse på dette sykkelrittet ønsket vi å «øke farten» i det viktige arbeidet som Syklistforeningen (SLF) gjør over hele landet for bedre sykkelforhold og økt sykkelandel. Målet var altså ikke å vinne rittet, men oppmerksomheten for sykkelens betydning på veien til et lavutslippssamfunn. Teamet vårt støttet Regnskogfondet ved å samle inn mer enn kr 25.000 ved hjelp av en egen SPLEIS aksjon.

Også i år ønsker vårt lokallag å bli med på Styrkeprøven, denne gangen på den «lille styrkeprøven» fra Eidsvoll til Oslo på lørdag, 15.06.24 (jf www.styrkeproven.no/hovedside/eidsvoll-oslo/). Vi ser foran oss at vi sykler de rundt 60 km fra Eidsvoll til Oslo med en gjennomsnittlig hastighet på 25 til 30 km/h! Som i fjor så ønsker vi å samle rundt 10 syklister i teamet vårt, gjerne like mange menn som kvinner. Tanken er at teamet forbereder seg til styrkeprøven i midten av juni ved hjelp av regelmessige treningsturer fra april, f eks vår populære Sørumsandsrunde (jf oversikten over våre planlagt sykkelturer i 2024 på www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer/). Vi skal også starte ny SPLEIS innsamlingsaksjon til inntekt for Regnskogfondet.

Rekrutteringsprosessen avsluttes senest 31.03.24, også for å kunne bestille “Bike for trees”-trøyer til nye teammedlemmer. Bli gjerne med på temakvelden i mars og også på våre planlagte treningsturer til midten av juni 2024! Hvis du har lyst til å bli med på styrkeprøven som del av vårt Bike for (more) trees – sykkelteam, send kort mail til lillestrom@syklistene.no!

_________________

* De fleste sakspapirer til årsmøtet kl 19.00 på tirsdag, 19.03.24 finner du allerede på vår nettside www.slfloo.com/about/arsmote/ – resten av dokumentene blir tilgjengelig senest én uke før årsmøtet. Innen 03.03.24 kan du sende egne saker til årsmøtet pr mail til lillestrom@syklistene.no!