Mekkekveld

Oversikt over gjentagende MEKKEKVELDER i Ås 2023/24.

Syklistforeningen Ås har i samarbeid med sykkelmekaniker Thomas Andersen også kjent som Sykkolog.no, SiÅs, Arbeidskirken i Ås, Ås frivilligsentral og støttet blant annet av Cummins AS satt en serie med mekkekvelder i 2023 og 2024. Annenhver tirsdag er det både kurs og gratis sykkelverksted. – Vi gjør dette så det skal bli lettere for fler å kjenne på sykkelglede i hverdagen, sier Lars Syrstad i lokallaget, som organiserer mekkekveldene.
Foto: Olav Fjeld Kraugerud
Glade frivillige står klar til å lære bort lure sykkeltriks
Innhold:
KURS i sykkelmekking: kl 17 – 19 – Lær hvordan du fikser en sykkel. Du får utdelt en sykkel du skrur på. Kurset begynner kl 17:00. Påmelding kreves, og de som får plass får bekreftelse på epost om plass – Meld deg på her: https://forms.gle/k5JzGhHUzexH9btq9
SYKKELVERKSTED – “Drop in”: Ta med sykkelen og reparér gratis (du betaler kun for delene). Dette er fra kl 19 – 20. Om du vet du trenger deler; meld gjerne inn i forkant så vi vet vi har dem.
KJØP EN SYKKKEL – Frivillige fra Ås arbeidskirke (de som har loppemarked hver august) har noen sykler til salgs.
Servering av kaffe og småmat:)
Sted: På baksiden av Skogveien 22A, inngang altså fra øst, gatasjeporten som er lengst sør på bygget.

Lese mer – se reportasje i Ås avis her.

Ta gjerne kontakt med styret om ideer/forslag eller annet. Enten via epost/tlf., eller besøk gjerne også vår Facebookside om det er spørsmål.

🚲  Velkommen 🚲

Thomas Andersen forklarer. Foto: Olav Fjeld Kraugerud
Thomas Andersen forklarer kursdeltagerne
Kursholder forklarer før deltagerne selv skal mekke