Vi jobber for bedre sykkelforhold for alle syklister i Lillestrøm og omegn - uansett om du sykler på ett , to eller tre hjul!

Syklistenes Landsforening (SLF) er landets eneste organisasjon for hverdagssykling og har jobbet for bedre sykkelforhold i Norge i mer enn 70 år. De siste ti årene har vårt lokallag vært en aktiv bidragsyter til dette arbeidet i Lillestrøm omegn. Lokallaget vårt ble stiftet våren 2011 og har siden da jobbet aktivt for å bedre sykkelforholdene, øke sykkelandelen og ikke minst sykkelgleden i Lillestrøm og omegn.

Uansett om du sykler på ett, to eller tre hjul, og helt uavhengig av et medlemskap i SLF så inviterer vi herved alle lokale syklister fra Lillestrøm og omegn til å bli med å feire tiårsjubileet sammen med oss. Vi er allerede godt i gang med feiringen sammen med 10 lokale vintersyklister som fikk en vintersykkelgave fra oss i kampanjen Ten Tyres, og det skal bli flere anledninger til å feire i løpet av året!

Du finner en oversikt over alle våre aktiviteter de siste ti årene på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/. Se gjerne på dette og bli med på det du ønsker! Ved spørsmål ta gjerne kontakt med oss i styret ved å sende mail til lillestrom@syklistene.no eller ved å ringe vår nestleder Alf Helge (jf kontaktdata her)! Eller enda bedre, bli med oss på sykkeltur der vi kan bli bedre kjent med hverandre!

Helt fra starten av har vårt lokallag arrangert lokale/ tematiske sykkelturer, ofte i samarbeid med kommunen eller andre samarbeidspartnere. Siden 2018 presenteres våre sykkelturer i egne turkataloger, jf vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer/. På denne siden finner du ved slutten av januar også vår nye GROWING UP turkatalog 2021. Men om du lurer på noe, ta gjerne kontakt allerede nå! Det gjelder selvfølgelig også når du har forslag til egne turer. Vi hører gjerne fra deg!

Vi elsker alle syklister, men som medlemsorganisasjon har vi selvfølgelig et særlig stort sykkelhjerte for våre egne medlemmer. Det var gledelig å høre at vi kom på delt* første plass når det gjelder medlemsvekst i 2020, sammenlignet med alle de andre lokallagene i Syklistforeningen. Men selv om vi har fått flere medlemmer i 2020 så er vi fortsatt bare et lite lokallag med litt mer enn 200 medlemmer i Lillestrøm kommune og Rælingen kommune. Med andre ord: Vi ønsker oss ikke bare mange flere syklister i Lillestrøm og omegn, men også flere engasjerte medlemmer i vårt lokallag!

Om du allerede er medlem i vårt lokallag, og har lyst til å engasjere deg personlig, ta gjerne kontakt med oss! Det er mye vi har lyst til å sette i gang, men da trenger vi deg! Det er gøy å sykle (sammen) og veldig meningsfylt å engasjere seg for sykkelsaker. Sykkelen er (en del av) løsningen for de fleste samfunnsproblemer, både lokalt, nasjonalt og globalt. Dette har også vist seg i 2020 da sykkelen fungerte som et effektivt og rimelig smitteverntiltak. Hjelp oss til bli et enda bedre lokallag til Syklistforeningen i år!
_______________
* sammen med våre sykkelvenner fra Nord-Jæren