Her er politiets nye uniformerte elsykler
10 nye elsykler skal gi politiet tettere kontakt med publikum.
10 nye elsykler skal gi politiet tettere kontakt med publikum.
Statens Vegvesens forslag til ny sykkeltrasé i Haugesund var så dårlig at Stavanger meldte seg på høringslisten. Planforslaget tar til orde for sykling på fortau, kantholdeplass for buss og innfører et helt nytt konsept: “stedstilpasset profil”, som betyr “det var trangt til sykkelfelt etter at bilistene hadde fått kjørefelt, så derfor bygger vi ikke sykkelfelt”.
– Hold oppe det viktige engasjementet så blir det snart enda mer vind i seilene for sykkelsaken, hilser Arild Hermstad etter nesten fem år som SLFs styreleder. Men sykkel vil fortsatt stå høyt på dagsordenen hans.
KOMMENTAR: Jeg velger sykkel fremfor bil og blir sett på som lat, men det skyldes en fundamental misforståelse.
Statens vegvesen advarer mot farlige elsykler med ulovlig kraftige motorer. Men selv om de har myndighet til det, prioriterer ikke Vegvesenet selv å kontrollere elsykler.
Dårlig lys i tunnelen og fare for blending var viktige faktorer for ulykken der en syklist omkom. Det viser Havarikommisjonen første rapport om en sykkelulykke.
På Gulset sykehjem i Skien sykler de ansatte på tur med beboerne i vogn. Enhetsleder Håvard Lobben-Seth anbefaler alle landets sykehjem å gjøre det samme.
Med priser helt nede i 6000 kroner.
Du kan booke plass til sykkelen, men ikke når buss erstatter tog. – Bryter NSB rett og slett konsesjonsvilkårene? spør Øystein Bjurholt. I sommer må utallige NSB-passasjerer ta buss på grunn av stengte traseer.
SLF Lillestrøm og omegn og THE BIKES ønsker seg gratis sykkelhotell!