Fagblogg: Gåing og sykling høyrer heime i dei store reknestykka
I dag er om lag halvparten av alle daglege reiser korte, under 5 km. Likevel har korte reiser brukt å få merkeleg lite merksemd i store utreiingar om transportkonsept.
I dag er om lag halvparten av alle daglege reiser korte, under 5 km. Likevel har korte reiser brukt å få merkeleg lite merksemd i store utreiingar om transportkonsept.
Årsmøte i Rogaland syklistforening holdes 7. mars kl. 19.
Syklistenes Landsforening tar nå imot søknader om vertskap for Den nasjonale sykkelkonferansen for 2024.
Vi ser nå etter en handlekraftig kommunikasjons- og markedsansvarlig som, ved å bruke hele verktøykassen innenfor kommunikasjon og markedsføring, kan bidra til at sykkelen styrker sin posisjon i morgendagens transportsystem.
Vår konstituerte generalsekretær tar et tilbakeblikk på året og lufter samtidig tanker for 2023
Politikarar som vil gje byen sin eit berekraftig løft stiller gjerne til val med lovnaden om å byggje gågater. Det er sjølvsagt heilt rett å tenkje på dei gåande når ein ønskjer å skape liv in sentrum, men ofte vil ei anna andre gateløysing, sykkelgata, gje enno fleire fordelar.
– Dagens regler bygger opp under et gammeldags transporthierarki hvor bilen står øverst. Man bør i stedet tenke på hva som fungerer for de som sykler når det gjelder for eksempel skilt og oppmerking, sier konstituert generalsekretær i Syklistforeningen, Emil Rensvala.
SLF Lillestrøm og omegn inviterer til årets siste sykkeltur – og veien videre!
Siden regjeringen i oktober la frem sitt forslag til statsbudsjett for 2023, har Syklistforeningen arbeidet for å få gjennomslag for økte midler til sykkelfremmende tiltak. Nå står det klart at det ikke blir noen sykkelsatsning det kommende året.